Kérdése van? Hívjon minket! +36-30/301-2178

TUDÁSTÁR

Az „EV töltő” a garázsunkban valójában nem is töltő. 

Az autóipar nagy változáson megy keresztül. Mivel mi vásárlók egyre környezettudatosabban szeretnénk élni. Az autógyártók új elektromos járművek (EV-k) forgalomba hozatalával próbálják kielégíteni az igényeket. Számunkra a legjelentősebb különbség egy EV és egy belső égésű motorral szerelt autó között, hogy az EV rendszeres töltést igényel a jármű üzemképességének fenntartásához. A gyártók az EV tulajdonosok megsegítése érdekében általában mellékelnek egy otthoni töltőt az autó vásárlásakor. De ez a töltő technikailag nem töltő, hanem elektromos ellátó berendezés, EVSE.

A Webasto ChargeConnect Applikációt a Webasto Next töltőállomásokhoz fejlesztették ki, hogy bárhonnan és bármikor elérhető legyen a töltőállomás. Távolról követhetjük a töltés státuszát, lekérhetjük a töltési adatokat és vezérelhetjük a folyamatot. Bemutatjuk, mennyire egyszerű a Webasto ChargeConnect Applikáció beüzemelése és használata.

Világszerte már több millió elektromos autó tulajdonos van. Sok ország kormánya új jogszabályokat alkot, hogy EV autó vásárlására ösztönzze az embereket. Ezzel is segítve a világot az elektromos mobilitás felé elbillenni. Eközben az autógyártók is egyre több elektromos modellt dobnak piacra.

A legszembetűnőbb változás talán az, ahogy tankolunk. Hozzá vagyunk szokva, hogy milyen típusú üzemanyagot tankolunk, mennyit fogyaszt az autónk és ez mennyibe kerül. Egy elektromos autó feltöltése másképp működik. Az autó töltésére szolgáló helyek változatosak és a töltéshez szükséges idő is eltérő lehet. Ez a cikk leírja, amit az elektromos járművek (EV) úgynevezett töltési szintjeiről tudni érdemes.

Kényelem és gyorsaság az Osprey töltőállomásokon, a Kempower töltőivel.

A mai modern Lítium akkumulátorokkal szerelt járművek tökéletesen alkalmasak a négyévszakos használatra. De hogy óvjuk az akksit, hogy sokáig szolgáljon minket?

Elektro mobilitás elősegítése érdekében kötelező töltőpontok kiépítését fogalmazták a 2022.01.01-től hatályos rendeletben.

Budapesti bevásárlóközpontok mélygarázsában észlelték, hogy néhány elektromos autót az ott található hagyományos hálózati konnektorról töltenek. Ez illegális és tűzveszélyes. Ezt láthattuk az M1 Híradójában.

Ma már bármikor összefuthatunk az utcán egy elektromos autóval. A széles választék és a nagy technikai fejlődés vonzóvá teszi számunkra. De mielőtt megvásárolnánk egy elektromos autót, van pár dolog, amit érdemes tudni a működésükről és a fenntartásukról.

Egy Dán példán keresztül mutatjuk be, hogyan lehet élhető zöld vállalkozást üzemeltetni Xolta rendszerű energiatárolókkal.

Mire szolgál a Fi-relé?

Több néven ismert pl. áramvédő kapcsoló, életvédelmi relé vagy ÁVK. E egy kapcsolókészülék, amely szivárgó áram esetén áramtalanítja az utána bekötött hálózatot, berendezéseket. Ez előfordulhat, ha egy készülékben földzárlat keletkezik, illetve, ha valaki hozzáér egy feszültség alatt lévő, szigeteletlen hálózathoz.

A Lítium-ionos akkumulátorok jelentősége napjainkban

Manapság nap mint nap rengetegen beszélgetünk egymás között elektromos meghajtású járművekről. Ezek azonban, mint tudjuk, Lítium-ionos akkumulátorokkal vannak ellátva, melyek a szükséges energiát biztosítják a motor számára. A következőkben annak a lépéseit olvashatjuk, hogy mik a teendők abban az esetben, ha saját magunk szeretnénk egy akkumulátor pakkot építeni.

A Kempower 52 darab új töltőállomást szállított Jönköpingbe

A svédországi LaddAlliansen és a finn Kempower vállalat összefogásának jóvoltából a 2021-ben Jönköpingbe érkező vadonatúj, tisztán elektromos autóbuszokhoz elektromos töltőállomásokat szállítanak. Az új gyártású elektromos autóbuszok a Jönköping-megyei tömegközlekedés szolgálatába fognak kerülni, melyeket a Kempower töltőállomásaival fogják tölteni.

Az Ebusco vállalat egy újonnan kifejlesztett autóbusz tömeggyártását tervezi

Az Ebusco 2020-ban összesen 200 megrendelést teljesített és szállított le a megrendelőknek.
A fejlesztés mellett azt tervezik, hogy az összes alkatrészt Lengyelországon belül fogják legyártatni, mely során a lehető legkönnyebb tömeg és a leghosszabb élettartam elérése a cél.

Gyorstöltési rendszerek a mindennapokban

A gyorstöltési technológia lehetővé teszi, hogy elektromos autóinkkal hosszabb távolságot tegyünk meg rövid töltési idő mellett, azonban ahogy gyarapszik az elektromos autók száma a mindennapokban, egyidejűleg kezd túlterheltté válni a jelenlegi gyorstöltési rendszer, ami emiatt a közeljövőben nem fogja tudni tartani a tempót. 

Vy Buss AB vállalat fejleszteni akarja a Jönköppingi tömegközlekedést

Jönköping megye Svédországban található melynek megyeszékhelye Jönköping, ahol nagy hangsúlyt fektetnek a tömegközlekedés fejlesztésére, mivel ők ebben látják a jövőt. A program keretein belül úgy határoztak, hogy 2021-ben az autóbuszokat elektromosra meghajtásúra cserélik. Ebben a folyamatban a Vy Buss AB norvég vállalat segít nekik, amely eddig is üzemeltetett autóbuszokat Jönköpingben. Az új buszok után a rendelést sikeresen leadták, a szállításuk előreláthatóan 2021 nyarán esedékesek.

Mik is valójában az áramköri megszakítók?

Az áramköri megszakítók fontos feladatot látnak el a villamos hálózatokban, köztük otthonainkban is. Ha kinyitjuk az otthoni főkapcsoló-szekrényt, akkor több ilyen áramköri elemet is találhatunk. Az áramköri megszakítók vagy másnéven áram-védőkapcsolók biztonsági szerepet látnak el. Ezt úgy végzik el, hogy a hálózatba kötve megszakítják az áramellátást a hálózat számára abban az esetben, ha a megengedett értéken felüli nagyságú áram folyik át az áramköri megszakítón.

Teljesen elektromos alacsony-padlós Volvo 7900-as busszal bővült a Helsinki tömegközlekedés, amely CCS2 és OppCharge módon is tölthető

A Volvo, a Kempower és a Helsinki-i tömegközlekedési hálózat együttműködéséből jött létre a Volvo 7900 elektromos busz, amely szeptember elsején indult útnak Helsinkiben. Az oka, amiért két különböző gyorstöltési technológia is megjelenik ezen a buszon az nem más, mint a tapasztalat szerzés és tesztelés mindkét különböző technológiával.

A porózus - vagyis lyukacsos szerkezetű - szilikon filmek nagyobb mennyiségű lítium-ion tárolására és ezek szuper gyors szállítására képesek.

Az akkumulátor tervezők hosszú évek óta kísérleteznek újabb és újabb módszerekkel, hogy lecseréljék az eddig használt grafit anódos lítium-ion akkumulátorokat szlikon anódos kivitelekre, melyek jobb hatótávolságot biztosítanak a járműveknek.

A gyorstöltők lehetővé teszik a hosszú távolságok megtételét rövid idejű töltéssel. Az elektromos autók számának növekedésével a jelenlegi hálózat hamarosan nem lesz elegendő. Az emberek reménykednek az innovációval kapcsolatban, ám a dolgok jelenleg elég kedvezőtlenek számunkra. Egy-egy magányos töltő árválkodik a benzinkutakon, és a következő talán több tíz kilométerrel arrébb...

Ebben a táblázatunkban az egyes autókba épített töltők (fedélzeti töltők) maximális teljesítményét és a csatlakozó típusait foglaltuk össze. Ezen adatok segítségével választhatjuk ki autónkhoz a legmegfelelőbb töltőkábelt vagy a töltőállomást.

Ahhoz hogy az elektromos autónk, az elektromos buszunk vagy akár az elektromos hajónk haladni tudjon töltésre van szükség. A töltésnek számos módja van csakúgy, mint a töltőcsatlakozóknak. Lássuk ezeket részletesebben...

Ahhoz, hogy kicsit jobban érthessük azt, hogy miről is szól az elektromos autózás által otthonunkba hozott új technológia meg kell ismernünk néhány fogalmat, kifejezést.

Milyen töltőtípusok vannak?

Töltővásárlás előtt pontosan meg kell ismernünk, hogy milyen típusai is vannak az elektrmos autók töltésének. Van például otthoni töltő vagy gyorstöltő, de még villámtöltő is. Pontosítsuk ezek jelentését...