elektromos jármű töltők | telepítés | javítás

elektromos járművek

Infóvonal: +36-30/301-2178

Termékcsoportok
elektromos járművek

Infóvonal: +36-30/301-2178

  • Termékcsoportok
    • Energiatárolók
    • Elektromos autó töltés
    • Elektromos hajóhajtás
    • Akkumulátor technika
    • Villanymotor és vezérlő
    • Alkatrész
    • Szolgáltatások
  • Autó szerinti töltő kereső
  • BLOG
  • Kapcsolat
  • Támogatások
  1. BLOG
  1. BLOG
Vissza
Adaptive Load Management

Adaptive Load Management

Az EV töltési kiegyensúlyozására legjobb az Adaptive Load Management.
A világhírű PowerFlex System intelligens energiagazdálkodással foglalkozó cég üzleti és csatornafejlesztési igazgatója, Forest Williams szerint: „Közel 20 éve ez az első valóban új fogyasztói eszköz. A televízió megjelenése óta valószínűleg ennek a terméknek lesz a legnagyobb hatása az elektromos hálózatokra és rendszerekre.” (utalva az elektromos járművekre)

Ezen termékekkel kapcsolatban felmerül néhány kérdés, mint például:

  • Mi történik, ha egyszerre több száz járművet töltenek egy parkolóban?
  • Mi történik, ha minden parkoló telítve van?
  • Hogyan lehet hatékonyan tölteni?
2024.11.11 07:57

A PowerFlex Systems egyedi módszert alkalmaz ezen kérdések megválaszolására a rugalmas terheléskezelésnek nevezett technológiával, miszerint a töltési probléma csak időzítés kérdése.
Szemléltetés az alábbi képen: Adott egy parkoló, ami több elektromos jármű töltővel van felszerelve és van 3 elektromos jármű, amit a sofőrök különböző időszakokban töltenek. Az 1. autót reggel 7 órakor csatlakoztatja a sofőr a töltőhöz. A második járművet 2 órával később, 9 órakor teszi fel. Majd egy óra múlva befut a 3. autó is. Az autók indulási ideje 18, 11 és 17 óra. Ez az általánosnak számító töltési folyamat az alábbi grafikonon látható.

Töltési folyamat

A töltőberendezések minden elektromos járműnek a maximális töltési teljesítményt szolgáltatják, ami az autósoknak jó, de az elektromos hálózatot nagy mértékben megterheli és a töltők üzemeltetői számára is megterhelő anyagilag.
Ebben az esetben gyenge hatásfokú energia felhasználás történik, ami csúcs és völgy időszakot hoz létre. Ezt a jelenséget a parkolóba rendszertelenül érkező elektromos autók töltése okozza, amit a terhelésmegosztó berendezéssel javíthatunk. A terheléskezelő rendszerrel az összes töltőt egy áramkörre kötik, így a rendszer meghatározott maximális áramerősségre korlátozza azokat.

A példát folytatva szemléltetjük a terhelésmegosztás működését. Az első autó reggel 7-től délelőtt 9 óráig egyedüli fogyasztóként a maximális rendelkezésre álló energiát kapja. Miután felcsatlakozik a 2. EV, két felé osztódik a rendelkezésre álló áram az első és a második EV között. Amint befutott a 3. jármű és elkezd tölteni, a maximálisan igénybe vehető áram harmada jut a töltőkre csatlakoztatott elektromos járműveknek. Ez eredményezi a csúcsidő díjának csökkentését, azonban a sofőröknek hosszabb töltési idővel kell számolniuk.

Terheléselosztás

Az Adaptive Load Management a valós idejű elektromos terhelés nyomon követésével és az illesztőprogram alkalmazásával határozza meg, melyik EV mikor és mennyi energiát kap. Ez által, ha valamely járművezetőnek kevés ideje van a töltésre, több energiát biztosíthatunk számára.

Az egyedi igényeknek megfelelő kiszolgálásához mobilapplikáción keresztül személyenként létre kell hozni egy töltési profilt, melyben fel kell tüntetni a járművet azonosító adatait, melyik töltőnél szeretne tölteni, mekkora távot tesz meg az adott nap folyamán és mikor tervezi az indulást. A felvett profilok a terheléskezelési vezérlőbe (LMC) kerülnek. Az LMC az adatok összevetésével meghatározza az adott pillanatban a leghatékonyabb energiaelosztási lehetőséget.

LMC

Térjünk vissza a példához. Az 1. sofőr 7:00-kor megérkezik és megadja az adatokat a profilban, mi szerint 18:00-kor indulna. A következő járművezető 9-kor megérkezik és az applikáción keresztül elküldi a rendszernek, hogy 2 óra múlva indulni szeretne. A 3. járművezető 10 órakor érkezik és 5 órás indulást tervez.
Mivel az 1. és 3. autó egész nap tölthető, ezért az LMC 9-től 11 óráig tudja biztosítani a teljes rendelkezésre álló töltési teljesítményt, ezzel kielégítve a második sofőr töltési igényeit ilyen rövid idő alatt is.
Az összes sofőr leadott igénye alapján a rendszer kiszámítja az egyénenkénti szükségleteket és ennek függvényében osztja szét a rendelkezésre álló energiát. Emellett figyelemmel kísér minden töltési folyamatot, figyeli az elektromos rendszer terheléseit (pl.: világítás, légkondi), és az energiaforrásokat is (pl.: napelemek, akkumulátorok), mindezt 5 másodpercenként frissítve.

Ez a rendszer kis fogyasztású, alacsony késleltetésű vezeték nélküli mesh hálózatot használ. A mesh a Wi-Fi-vel ellentétben kisebb adatcsomagokkal rendelkezik, ezáltal egy LMC-re nagyjából 100 töltőt lehet csatlakoztatni, a jó hálózati topológiával pedig megkönnyíti az LMC elhelyezését.

LMC működése

A PowerFlex átfogó tesztet végzett az adaptív terheléskezelési algoritmusok teljesítményének ellenőrzésére:
„Felvettük a kapcsolatot több nagy Szilícium-völgyi technológiai céggel, melyek közül egyikük megadta nekünk 71 töltőjük  energiahasználati adatait.” – jelentette ki a vállalat igazgatója – „Alkalmaztuk az ALM-algoritmusokat, és láthattuk az eredményeket. Egyszerűen levágta az összes csúcskiugrást, majd későbbre időzítette azokat. Ezzel a művelettel 44%-kal több energiát takarítottunk volna meg. És ez nem csak elmélet.”

A PowerFlex Systems már több tényleges adaptív töltőhálózati rendszert is kifejlesztett. Az egyik a Kaliforniában található telephely a Pasadena-beli Caltech, ahol az alapvető algoritmusokat fejlesztették ki. A vállalat 2016 elején 54 darab 2-es szintű EVSE-t, 20 darab 1-es szintű aljzatot és egy DC gyorstöltőt telepített, hogy tesztelje a különböző rendszerkomponenseket és a firmware-t.

„A kaliforniai telephely a Google és néhány más Szilícium-völgyi cég mellett az egyik legnagyobb elektromos járműtöltő-telepítési hely a nyugati parton.” – mondta Williams

A rendszer működése megtekinthető a California Garage (caltech.powerflexsystems.com) részletes online felületén, amely bemutatja mit lát a rendszertulajdonos vagy a rendszergazda.
A PowerFlex Kaliforniában számos helyen telepített kísérleti rendszereket, például: Jet Propulsion Laboratory, Hilton Garden Inn, egy luxuslakóház a Facebook-kal szemben, valamint számos egyetem a Mountain View Los Altos iskolakerületben.

A járművek elektromos terhelésének kezelésével kapcsolatos gond az elektromos jármű és a PHEV szélesebb körű elterjedésével csak egyre hangsúlyosabbá válik. A probléma megoldása elengedhetetlen. Williams szerint az Adaptive Load Management a legjobb megoldás:

„Őszintén szólva, ez az egyetlen olyan technológia amelyről tudom, hogy eleget tesz a járművezetők, az ingatlantulajdonosok és a közművek igényeinek. Minden más csak csalódást okoz e három csoport egyikének, és hátráltatja az életképes és gazdaságilag fenntartható elektromos járművek töltési infrastruktúrájának fejlődését.”

 

Vissza
Kapcsolat

műszaki támogatás: +3630/301-21-78

átvételi pont: +3630/955-80-61
1112 Budapest, Barackos köz 4.

központi raktár: +3630/308-90-39
8452 Halimba, Petőfi Sándor utca 44.

info@tech-mobile.hu

Információk
  • Általános szerződési feltételek
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Fizetés
  • Szállítás
  • facebook

  • instagram

  • youtube

  • LinkedIn

Széchenyi 2020
  • EU támogatás
Árukereső.hu Árukereső.hu
A kényelmes és biztonságos online fizetést a Barion Payment Zrt. biztosítja, MNB engedély száma: H-EN-I-1064/2013. Bankkártya adatai áruházunkhoz nem jutnak el.
Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz
  • Energiatárolók
  • Elektromos autó töltés
  • Elektromos hajóhajtás
  • Akkumulátor technika
  • Villanymotor és vezérlő
  • Alkatrész
  • Szolgáltatások
  • Autó szerinti töltő kereső
  • BLOG
  • Kapcsolat
  • Támogatások
Pénznem váltás
Belépés
Regisztráció
Kosár
A kosár üres
Vásárláshoz kattintson ide!
Adatkezelési beállítások
Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz (marketing, statisztika, személyre szabás) egyéb cookie-kat engedélyezhet. Részletesebb információkat az Adatkezelési tájékoztatóban talál.
A működéshez szükséges cookie-k döntő fontosságúak a weboldal alapvető funkciói szempontjából, és a weboldal ezek nélkül nem fog megfelelően működni. Ezek a sütik nem tárolnak személyazonosításra alkalmas adatokat.
A marketing cookie-kat a látogatók weboldal-tevékenységének nyomon követésére használjuk. A cél az, hogy releváns hirdetéseket tegyünk közzé az egyéni felhasználók számára (pl. Google Ads, Facebook Ads), valamint aktivitásra buzdítsuk őket, ez pedig még értékesebbé teszi weboldalunkat.
Az adatok névtelen formában való gyűjtésén és jelentésén keresztül a statisztikai cookie-k segítenek a weboldal tulajdonosának abban, hogy megértse, hogyan lépnek interakcióba a látogatók a weboldallal.
A személyre szabáshoz használt cookie-k segítségével olyan információkat tudunk megjegyezni, amelyek megváltoztatják a weboldal magatartását, illetve kinézetét.