
ePropulsion: új akkumulátorok, új külsővel.
Az ePropulsion tavaly ősszel piacra dobott kettő új E-szériás belső fedélzeti akkumulátort kiegészítve az E40, E80 és E175 sorozatot, az egyszerűbb és kényelmesebb elektromos hajózás élvezetéért. Az E60 energiatároló 3072 Wh, az E163 pedig 8345 Wh kapacitással rendelkezik.
Hasonlóan a korábbi E-szériás akkumulátorokhoz, az E60 és az E163 is 48 V-os architektúrán működik. Összehasonlítva, az ePropulsion akkumulátoroknak lítium-vas-foszfát (LiFePO4) felépítésű a kémiájuk, azaz nem tartalmaznak ritkaföldfém elemeket, nikkelt, kobaltot ellentétben a Li-ion akkumulátorokkal. Energiasűrűségük jelentősen nagyobb az ólom-savas (AGM) társaiknál, emellett élettartamuk is többszöröse. A LiFePO4 akár 3000 ciklust is eléri, míg az AGM körülbelül 400 ciklus.
Az új ergonómikus forma még praktikusabbá tette az energiatárolókat.
E60 és E163
Az E60 kinézete és a burkolat anyaga is megváltozott. Kétrétegű műanyag házat kapott, így a mindössze 33 kg összsúlyú akkumulátort egy személy is biztonságosan mozgathatja. Összehasonlítás ként, egy átlagos 31-es csoportú ólomakkumulátor 27-34 kg. Méretét tekintve: 300 mm magas, 290 mm mély és 512 mm hosszú. A gyártó szerint az E60 ideális az ePropulsion Navy 3.0 Evo (6 LE) külmotorhoz.
Az E163-nál továbbra is megmaradt a fém burkolat új dizájnnal. Ennek köszönhetően ütésálló, a súlya pedig 76 kg lett. Természetesen minden E-szériás akkumulátor IP67 védettségű. Az E 163, a Navy 6.0 Evo (9,9 LE) számára a legmegfelelőbb.
További extrával is ellátták az E60 és E163 akkumulátorokat. Az Intelligens akkumulátor-kezelő rendszeren (BMS) kívül HD kijelzőt kaptak, amin kijelzi a töltési állapotot, a feszültséget, az áramerősséget és az esetleges hiba információkat. A könnyű telepítés érdekében a csatlakozók egyetlen kézzel rögzíthetők szerszám használata nélkül.