Új fejlesztésű, hosszú élettartamú, tisztán elektromos autóbusz: Az Ebusco 3.0
Az Ebusco vállalat egy újonnan kifejlesztett autóbusz tömeggyártását tervezi
Az Ebusco 2020-ban összesen 200 megrendelést teljesített és szállított le a megrendelőknek.
A fejlesztés mellett azt tervezik, hogy az összes alkatrészt Lengyelországon belül fogják legyártatni, mely során a lehető legkönnyebb tömeg és a leghosszabb élettartam elérése a cél.
Az Ebusco vállalat a legújabb fejlesztésű, tisztán elektromos meghajtású autóbuszának tömeggyártását tervezi: Ebusco 3.0
Az Ebusco vállalat egy újonnan kifejlesztett autóbusz tömeggyártását tervezi
Az Ebusco 2020-ban összesen 200 megrendelést teljesített és szállított le a megrendelőknek. Ezt a számot a következő évben szeretnék megsokszorozni, amiben a tömeggyártás nagy segítségükre lenne, azonban a pandémia miatt elég sok rendelésük kiesett.
A fejlesztés mellett azt tervezik, hogy az összes alkatrészt Lengyelországon belül tudják majd legyártatni, mely során a lehető legkönnyebb tömeg és a leghosszabb élettartam elérése a cél. Ebben több lengyelországi cég is segítségükre lesz.
Az Ebusco tervei a jövőre nézve
Az Ebusco tervei 2021-re nézve, illetve a pandémia hatása a vállalatra
Peter Bijvelds, az Ebusco vezérigazgatója szerint panaszra nincs semmi okuk az idei évben, ugyanis a vállalat 100%-os növekedést mutatott 2019-hez képest. Idén 200 autóbuszt gyártottak le, amíg a tavalyi évben 100-at sikerült szállítani a megrendelőknek.
Peter úgy gondolja, hogy sajnos a következő év kevésbé lesz sikeres a sok visszamondott, illetve eltolódó rendelés miatt, melyek nagyrésze Lengyelországon belüli.
2021-ben szeretnék bővíteni a piacot és Európa nagyvárosaiba is eljuttatni az autóbuszaik hírét, azonban ha ez sikeres, a rendelések akkor is 2022-re lesznek csak teljesíthetők.
Hogyan tervezik felvenni a versenyt a többi vállalattal szemben?
Peter pozitív dologként fogja fel azt, hogy egyre több elektromos meghajtású járművet gyártó cég érkezik a piacra. Azonban elmondása szerint rendelkeznek már annyi tapasztalattal és rutinnal, hogy ne kelljen félniük attól, hogy kitúrják őket a konkurens vállalatok.
Az Ebusco 2.2 és az Ebusco 3.0 közötti különbségek
Az Ebusco 2.2-es széria alkatrészeit Európán belül különböző országokból, vállalatoktól szerezték be.
Ezzel szemben az Ebusco 3.0 összes alkotóelemét Lengyelországon belül fogják legyártani, legyártatni.
A gyártási folyamat tervezett kapacitása
Jelenleg naponta 3.5 autóbuszt képesek legyártani, ami éves szinten 700-800 járművet jelent, mindezt 2 műszakos üzem mellett. A cégnél jelenleg 180 alkalmazott dolgozik, emellett 40-50 külsős alkalmazottal is rendelkeznek.
Az Ebusco 3.0 2021 márciusától kerül a tömeggyártásba
Az Ebusco országhatáron kívüli terjeszkedése
A vállalat szeretné bővíteni a vásárlói piacát Franciaországban, Svédországban illetve a Skandináv országokban.
Az Ebusco tagolt autóbuszainak érkezése
2021-ben 30-40 autóbuszt fognak üzemeltetni Lengyelországban. Az Ebusco 2.2-es széria tagolt felépítésű, amely 525 kWh-ás akkumulátorral van ellátva a jármű tetején. Emellett további jellemzői a visszapillantó tükrök helyére szerelt kamerák, a nagyméretű ablakok. Ennek egy másik változata a 12 méter hosszú kialakítású autóbusz, amelynél az akkumulátor egyik fele a jármű tetején a másik pedig a hátuljában van elhelyezve.
Az Ebusco 3.0 is elérhető lesz tagolt kialakításban, azonban csak egy évvel a 12 méteres gyártásának megkezdése után.
Az Ebusco 3.0 gyártásának, megjelenésének várható ideje
Az első darabok már gyártásban vannak, ezeket Münchenbe fogják szállítani. Az új széria hivatalosan 2021 márciusában jelenik majd meg. Újdonságok várhatók a jármű vázának kialakításában, az akkumulátorok elhelyezésében, melyekre a terv, hogy a padló alá fogják beépíteni. Az autóbusz hátsó részében 90 cm széles folyosó rész lesz, amely lehetővé teszi a mozgássérült, kerekesszékes utasok számára is a könnyű közlekedést. Ide tartozik, hogy a padló teljesen egy szintben lesz az autóbusz teljes hosszában, ezzel is könnyítve az utazást.
Az Ebusco 3.0 hajtásáról néhány információ
Az Ebusco 3.0 szériához már készen vannak a hajtó-tengelyek tervei, amelynek elkészítésében a ZF AxTrax vállalat állt rendelkezésükre. Szélesítették a tengelyeket annak érdekében, hogy az akkumulátorokat könnyen ki tudják szerelni szükség esetén, illetve azért, hogy a padló az egész belső térben alacsonyan és egy szintben lehessen. Az akkumulátorokat úgy tervezték, hogy 500 km-es hatótávolságra legyenek képesek közbenső töltés nélkül.
Az Ebusco másodosztályú autóbuszai: Ebusco Class II
Az Ebusco vállalatnak jelenleg is több autóbusza van forgalomban, melyek átlagosan 380 km-t tesznek meg minden nap. Ezek mind elsőosztályúak, azonban ha a megrendelő másodosztályú autóbuszt szeretne, akkor a vállalat képes teljesíteni a kérést.
Az Ebusco 3.0 helyettesíteni fogja a 2.2 szériát?
Peter szerint egyáltalán nem. Ugyanis a 3.0 egy teljesen más igényeket kielégítő autóbusz lesz, amely 5 tonnával könnyebb, mint egy MAN vagy Mercedes autóbusz.
Általában egy autóbusz körülbelül 10 évnyi használatra van tervezve a károsanyag-kibocsátás miatt, azonban az Ebusco csak környezetbarát, zéró szennyezőanyag-kibocsájtással rendelkező járműveket gyárt. Ebből kifolyólag nincs károsanyag-kibocsátású besorolása.
Elképzeléseik szerint az Ebusco 3.0 legalább 20 éves üzemidőre lesz képes. A kompozit anyagból álló váz még csak korrodálódni sem fog ezidő alatt.
Céljuk a jövőben, hogy az Ebusco 3.0 szériát ugyanazon az áron tudják értékesíteni, mint az Ebusco 2.2-est.
Az akkumulátorok élettartama
Manapság egy akkumulátor 8-10 évnyi használatra képes. Remélik, hogy 2 év múlva már képesek lesznek olyanokat gyártani, amelyek 7000-8000 ciklust bírnak ki, ami kb. 15 évnyi használatnak felel meg.
Az Ebusco által használt akkumulátorok
A vállalat a termékeibe LFP (Lítium-Vas-Foszfát) akkumulátorokat használ, ennek oka, hogy ez a legbiztonságosabb akkumulátor. Ezzel a módszerrel 150 Wh/kg kapacitást tudnak elérni.
Összegezve az Ebusco 2.2 és 3.0-ról olvasottakat
Az Ebusco vállalat 2021-től új fejlesztésű, tisztán elektromos meghajtású buszainak tömeggyártásába kezd bele. Ezeket legkorábban 2022-ben láthatjuk majd a közlekedésben. Az új 3.0-ás autóbusz több újdonsággal lesz felszerelve a korábbi autóbuszokhoz képest (pl.: Ebsuco 2.2). Az összes szükséges alkatrészt, ami az összeszereléshez szükséges lesz Lengyelországon belül fogják elkészíteni, elkészíttetni.
A vállalat gőzerővel dolgozik azon, hogy megállja helyét a nemzetközi piacon is, és minőségi szolgáltatást nyújtson a megrendelőinek és a felhasználó utasoknak is.
forrás: sustainable-bus.com - fordította: Domonkos Milán